Buiten douchen .............op Koninginnedag :-) - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Herve & Merit Teuling - WaarBenJij.nu Buiten douchen .............op Koninginnedag :-) - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Herve & Merit Teuling - WaarBenJij.nu

Buiten douchen .............op Koninginnedag :-)

Door: Merit

Blijf op de hoogte en volg Herve & Merit

30 April 2012 | Tanzania, Dar es Salaam

Lieve allemaal,

Je zou denken dat je wel weet wat een beetje regen is, aangezien je in NL bent opgegroeid.
Het tegenovergestelde is echter waar!

Het regent hier vanaf vannacht aan 1 stuuk door en dan heb ik het niet over zo'n miezerig buitje waarvan iedereen in NL gaat klagen dat het zulk slecht weer is, maar met bakken tegelijk en het gaat maar door.

Zo'n dure stortdouche die ik graag in het huis in Nieuwerkerk had willen hebben is er niets bij. Je bent echt helemaal doorweekt als je van de voordeur naar de auto loopt (ongeveer 12 meter lopen). Gelukkig is de temperatuur nog steeds erg hoog, 30 graden, dus ziek worden is moeilijk qua regen dan.

Tim vindt het overigens helemaal geweldig, lekker buitenspelen in je zwembroek. Ook is hij erg gecharmeerd van het autorijden door de modder en al dat water op weg naar zijn school. In zijn bewoording "zwemt de auto wat af".

Afgelopen zaterdagochtend zijn we naar het kinder-koniginnedag feestje van de Nederlandse vereniging geweest.
Het was erg gezellig en Tim heeft zich prima vermaakt; koekhappen, spijkerpoepen, sjoelen, poffertjes eten, ijsje eten, speelgoed kopen op de mini-vrijmarkt, etc.

Herve en ik gaan vanavond eerst naar de receptie bij de Ambassadeur om aansluitend naar de Hermes Houseband koniginnedagparty (jawel er is zelfs een Nederlandse band geregeld:-))te gaan en morgen gaan we 's middags naar de Oranje Regatta op de jachtclub.

Kortom we hebben onze draai wel gevonden. Nog even afwachten waar onze spullen zijn en wanneer ze worden vrijgegeven en dan kunnen we er verder wel tegen.

Iedereen een fijne Koninginnedag en tot een volgend verslag!

Dikke kus,

Merit, Herve en Tim.

  • 30 April 2012 - 06:56

    Viev:

    Geweldig weer!
    Tim je hebt groot gelijk je gaat nooit om een plas nooit over een plas maar met het snoetje recht voor uit er dwars door heen mama kan wassen!
    En pa en ma veel plezier vandaag en morgen kus viev

  • 30 April 2012 - 12:57

    Maud:

    jullie ook veel plezier! liefs, Maud

  • 01 Mei 2012 - 13:28

    JokeMcMahon:

    leuk al jouw verslagen, je hebt het daar volgens mij drukker dan op het Corellipad (al dat heen en weer rijden en zo) ik vroeg mij vorige week al af of er bij jullie ook Koninginnedag gevierd wordt, daar heb ik nu gelijk een antwoord op gekregen. het gaat jullie goed.

  • 03 Mei 2012 - 19:51

    Ria Van Duinen:

    Dag Merit. Hervé en Tim,
    Ik heb al vier of vijf maal zo'n gezellig verslag van Merit gelezen en nog niets terug laten weten. Bij deze ! Het is erg leuk zoals je vertelt van jullie belevenissen daar. Ik had wel wat medelijden met Tim die niet gelijk gewend was op school. Begrijp ik dat dat nu al veel beter gaat ? Uit je vrolijke toon maak ik op, dat het jullie goed gaat.Op een van de foto's zag ik dat Merit al een mooi buikje krijgt ! Hier op het rijtje gaat alles goed voor zover ik weet. In jullie tuin was het meest zorgelijke dat er een tafelkleed van de tafel gewaaid was. Ik wilde het weghalen maar toen was het al weg.
    Leuk feest geweest met de Hermes houseband ? Klinkt heel goed.
    groeten voor jullie drieen !

  • 03 Mei 2012 - 21:13

    Suus:

    springen in plassen en spelen met modder in 30 graden is toch ook geweldig!
    hoop dat jullie een leuke Queensday hebben gehad ;-) xXx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herve & Merit

het Expat-leven is verukkeluk.......

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 70256

Voorgaande reizen:

06 September 2009 - 11 Oktober 2010

Home back home.....

28 Juni 2008 - 07 September 2009

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

De reeds veranderde dingen en wat nog komen gaat

09 Oktober 2010 - 30 November -0001

Ghana here we come

21 Maart 2012 - 30 November -0001

Tanzania here we come.....

Landen bezocht: