Brabant - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Herve & Merit Teuling - WaarBenJij.nu Brabant - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Herve & Merit Teuling - WaarBenJij.nu

Brabant

Door: Merit

Blijf op de hoogte en volg Herve & Merit

26 Mei 2012 | Tanzania, Dar es Salaam

"en ik loop hier alleen in een te stille stad,ik heb eigenlijk nooit last van heimwee gehad.

maar de mensen ze slapen, de wereld gaat dicht en dan denk ik aan brabant want daar brand nog licht."

Jullie kunnen je niet voorstellen hoe happy ik me voelde vanmorgen vroeg, toen ik op de play-knop van mediaplayer drukte en dit liedje hoorde.

Je vraagt je af.... wat heeft zij nou met Brabant? (ben met een brabander getrouwd) of met Guus Meeuwis? (heb ik altijd wel leuk gevonden).

Maar, joepie, hoezee, hoera, na een hele tijd zijn onze spullen aangekomen.

Was allemaal weer een hele vertoning en happening :-).

Zou op 21 april in de haven van Dar aankomen, maar was er voor zover bekend 5 dagen later.
Nu vraag je je af waar de spullen zijn geweest tussen 26 april en 24 mei?
Je raadt het al..... bij de douane. De lokale agent heeft eerst de papieren die nodig waren 2x retour gekregen omdat er iets niet klopte, vervolgens hebben de spullen een week of 3 op de fysieke inspectie van de douane gewacht en tot slot heeft de chauffeur van het lokale verhuisbedrijg hier, er 2 dagen over gedaan om van de haven bij ons huis te komen vanwege file? (ha ha ha ha ja dat zal wel want het is 5 kwartier rijden van de haven naar hier zonder file).

Any way woensdag de hele dag thuis moeten zijn om op de spullen te wachten, maar gelukkig is het uiteindelijk donderdagavond gebracht (zou er rond 4 uur zijn en was er om half 7, weer vanwege file).

2 man 20 minuten bezig met een breekijzer en een hamer om de houten bekisting open te krijgen; de douane heeft ook inderdaad niks gecontroleerd want ze kregen de kist niet open :-) (en waarom het dan 3 weken heeft moeten wachten op inspectie is me een raadsel).

Alles was dus compleet en er is ook niks kapot :-). KHZ/Nobel verhuisbedrijf bedankt voor het heel erg goed inpakken en dichtspijkeren!!!.

Alles is uitgepakt en bijna alles staat op zijn plek en om tot slot de relatie met Brabant van Guusje te leggen:

IK WAS VANOCHTEND HELEMAAL HAPPY MET MIJN KOPJE NESPRESSO EN EEN BOTERHAM MET ECHTE PINDAKAAS (calve) ACHTER EEN GOED WERKENDE COMPUTER EN DAN NAAR DAT NUMMER LUISTEREN. (kreeg er tranen van in mijn ogen, maar dit laatste kan ook komen van de zwangerschapshormonen).

We zijn eindelijk echt gesetteld in ons "eigen" apartement met onze eigen spulletjes, dus laat het bezoek maar komen!

Dikke kus,

Merit

  • 26 Mei 2012 - 09:59

    Maud:

    prachtig verhaal weer - sommige zaken veranderen nooit....
    heel veel liefs

  • 26 Mei 2012 - 18:10

    Ysolde:

    hey merit,
    wat weer een herkenbaar gevoel heerlijk weer je eigen plek met jullie eigen spullen.
    nu dus echt lekker gaan genieten..
    ik heb je van de week een paar x geprobeerd te bellen op dat nr, maar krijg een ingesprekstoon dus dat lukt niet.
    nou hoop dat ik je gouw weer spreek!
    xxx ysolde

  • 27 Mei 2012 - 10:21

    Els:

    Hehe, eindelijk!! Fijn voor jullie om je eigen spulletjes weer te hebben. Wat zijn gewone dingen dan bijzonder! geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herve & Merit

het Expat-leven is verukkeluk.......

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 659
Totaal aantal bezoekers 70192

Voorgaande reizen:

06 September 2009 - 11 Oktober 2010

Home back home.....

28 Juni 2008 - 07 September 2009

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

De reeds veranderde dingen en wat nog komen gaat

09 Oktober 2010 - 30 November -0001

Ghana here we come

21 Maart 2012 - 30 November -0001

Tanzania here we come.....

Landen bezocht: