BOEM is ....... HO!! deel 2 - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Herve & Merit Teuling - WaarBenJij.nu BOEM is ....... HO!! deel 2 - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Herve & Merit Teuling - WaarBenJij.nu

BOEM is ....... HO!! deel 2

Door: Merit

Blijf op de hoogte en volg Herve & Merit

16 April 2012 | Tanzania, Dar es Salaam

Just an ordinary day...... 6 uur vanmorgen (toen jullie allemaal nog in dromenland waren want = 5 uur bij jullie)opgestaan omdat Tim wakker was. Om half 7 Herve wederom met enige moeite uit zijn bed geschopt, ontbijten, allemaal aankleden en de doordeweekse routine kon weer beginnen.

Om 7 uur hebben chauffeurs Tim en Merit papa naar zijn werk gebracht. Weer terug thuis, Tim zijn tas inpakken voor school en Tim genezen van zijn schoolziekte; hij heeft het nog niet helemaal naar zijn zin op school met name vanwege het nederlans engelse taap"probleem", om vervolgens tegen 8 uur naar zijn schooltje te rijden.

Op verzoek van de juffen nog een dik half uur bij Tim gebleven, totdat hij in het zwembad lag voor zijn eerste zwemles.

Vervolgens, zoals een goede huisvrouw betaamt ;-) de vloeren gedweild, boodschappen gedaan en het een en ander opgeruimd (en uiteraard in het zonnetje een kopje koffie gedronken.

Om kwart voor 12 naar Timmies schooltje gereden, op de terugweg langs de kant van de weg wat bananen gekocht om vervolgens via Herve's werk (om hem op te halen) weer naar huis te rijden voor de lunch.

TENMINSTE, DAT DACHT IK!!!???

Sta ik stil op mijn eigen weghelft om de oprit van het BAM-kantoor op te draaien, staat daar zo'n gemotorisserde driewieler op de oprit en kan ik er niet door.
Op het moment dat ik besluit dan maar een stukje door te rijden gebeurt het..................

BOEM is HO (alleen ik stond al stil dus geldt alleen voor diegene die zijn auto kapot rijdt op de 4by4 van mij).

Volgende moment staan er een heleboel mensen te roepen en druk te doen in het Swahili (begreep uberhaupt nog niet helemaal wat er was gebeurt) en komt Herve door het BAM-hek omdat hij piepende remmen hoorde en een knal.

Resultaat: met mij Tim en de baby niks aan de hand behalve wat geschrokken, met onze auto ook niet zoveel aan de hand, auto van de tegenligger helemaal in puin aan de voorrkant, een gemotorisserde driewieler die achter mij reed ook gedeukt?????? (niemand weet hoe dat kan en de bestuurder is ook maar weer weggegaan na een aantal pogingen om geld van ons/BAM te krijgen).

Gelukkig maar dat het voor de deur van BAM was en dat de facility manager van BAM vloeiend Swahili spreekt....... Was in principe al geregeld, komt er opeens ook nog politie bij.......

Tegenligger blijkt geen rijbewijs te hebben of in ieder geval niet bij zich (scheelt alweer) Mij werd toegefluisterd te zeggen dat ik mijn rijbewijs ook niiet bij me had, want een NL-rijbewijs is hier alleen bij verkeerscontroles geldig maar niet in de rechtbank?????

Any way, eind goed al goed.... wij naar huis om te lunchen en BAM heeft de rest geregeld.

......NEVER A DULL MOMENT.....NOT EVEN IN DAR ;-) :-)


  • 16 April 2012 - 14:00

    Grada:

    wat is de policy van de BAM in zake zelf chaufferen?

  • 16 April 2012 - 14:21

    Marcelle,:

    Nou, ik zal maar niet de knop "vind ik leuk" aanklikken!
    Fijn, dat je er goed bent afgekomen, maar met dat andere ongeluk in mijn achterhoofd zou ik zeggen: "doe maar even rustig aan!"

  • 16 April 2012 - 14:27

    Merit:

    Hoi Grada,

    Geen idee of en zo ja er een policy is cq wat er dan instaat. We hebben geen commentaar gekregen dat ik er ook in rijdt. Bedrijf regelt in principe altijd de zaken met politie ed. In dit geval hebben ze onze rijbewijzen ook nog niet (kunnen) regelen en op een nl-rijbewijs rijden, wat voor zover mij bekend is wel mag als je hier bent op een toeristenvisun, schijnt toch problemen op te leveren mocht het een rechtzaak worden.

  • 16 April 2012 - 19:02

    Maud:

    Indeed! Gelukkig goed afgelopen...
    Take care. Veel liefs

  • 17 April 2012 - 07:29

    Els:

    Wat een schrik!! gelukkig hebben ze alles kunnen regelen. Ben benieuwd hoe Tim zijn eerste zwemles heeft ervaren.

  • 17 April 2012 - 14:32

    Ysolde:

    jeetje dat heb jij weer zeg,
    nou gelukkig rij je een grote auto die wat kan hebben en is met jullie alles goed!

    voorzichtig en we lezen gouw weer!
    dikke kus

  • 17 April 2012 - 17:29

    Brigitte:

    Wat een sensatie allemaal en idd "never a dull moment"!! Ik hoop dat Timmie het snel wat beter naar zijn zin zal hebben,geef hem maar een dikke kus xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herve & Merit

het Expat-leven is verukkeluk.......

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 70251

Voorgaande reizen:

06 September 2009 - 11 Oktober 2010

Home back home.....

28 Juni 2008 - 07 September 2009

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

De reeds veranderde dingen en wat nog komen gaat

09 Oktober 2010 - 30 November -0001

Ghana here we come

21 Maart 2012 - 30 November -0001

Tanzania here we come.....

Landen bezocht: