Pasen in Dar - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Herve & Merit Teuling - WaarBenJij.nu Pasen in Dar - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Herve & Merit Teuling - WaarBenJij.nu

Pasen in Dar

Door: Merit

Blijf op de hoogte en volg Herve & Merit

09 April 2012 | Tanzania, Dar es Salaam

Lieve allemaal,

Ook hier in Dar wordt Pasen gevierd. Herve was vrijdag, zaterdag, zondag en vandaag vrij.
Alle winkels zouden dicht zijn (alleen 85% was gewoon open).
Uiteraard zijn er eieren geverfd. (zie foto).

Op eerste passdag zijn we om 9.30 per boot vertrokken naar Bongoyo, een eilandje 7 kilometer uit de kust, waar een aardig strandje zou zijn.

Aangekomen bij de vertekplek van de
dhow (bleek een gewonen boot te zijn, maar goed) was het een drukte van belang. Eerst werden we met een kleiner bootje naar de " grote" boot gebracht; een kwestie van allemaal goed aanschuiven tot er echt niemand meer bij paste (en de bovenrand van het bootje nog zo'n 30 cm boven de waterspiegel uitkwam) en we vertrokken naar de grote boot.

Een tocht van zo'n 30 minuten over een schitterend blauwe zee, om aan te komen op een echt tropisch strand. De boot kwam niet verder dan 50 meter uit de kust, dus weer per klein bootje tot 0.5 meter uit de kust. Laatste sprong het water in (gelukkig kunnen mijn slippers tegen water :-).

Aangekomen op het strand blijken er 10 parasollen te zijn voor zo'n 25 gezelschappen, dus heb me rot gerend om er eentje te bemachtigen. Vervolgens "gevochten" om 1 ligbed en een stoel. De heren kwamen met de volgende kleine boot dus alles was geregeld toen ze aankwamen.

Het grootste deel van de ochtend hebben we doorgebracht in een enigszins koele indische oceaan en er zijn schelpen gezocht en zandkastelen gebouwd. Van te voren was het de bedoeling iets te eten te bestellen en aan te geven hoelaat je wilde eten. Er waren maar een beperkt aantal tafels en banken beschikbaar namelijk. (tafel was 1 plank van een boom op hoge stammetjes en de banken een smallere plank op lagere stammetjes). We hebben in geen tijden voor 5 euro de man verse vis/garnalen/inktvis gegeten :-).

Herve was iets minder gelukkig met zijn gegrilde visje aangezien ze in Tanzania vissenkoppen als een delicatesse beschouwen. Hij had naar Tanzaniaanse begrippen het beste stuk van de vis(senkop).

We hopen dat jullie allemaal, ondanks het slechte weer in NL, leuke paasdagen hebben gehad.

Dikke kus,

Merit, Herve en Tim.

• 09 April 2012 - 14:00

Els:

Ziet er paradijselijk uit! Een grote tropische verrassing of zoiets. Enige jaloezie bekruipt me wel, maar het is jullie gegund. Ben blij dat het jullie goed gaat! Knuffel Tim

• 09 April 2012 - 14:47

Nora:

lieve Merit, Hervé en Tim, het ziet er werkelijk allemaal prachtig uit, niet alleen de Indische Oceaan en het idyllische strandje, maar ook jullie huis, en vooral, jullie zelf. Een en andre klinkt danook zeer opgewekt. Houden zo!!

• 09 April 2012 - 18:26

Ysolde:

super om te zien dat het zo mooi is en dat jullie je goed vermaken!
    geniet er lekker van met elkaar.
    dikke kus

• 09 April 2012 - 19:13

Caro:

Hoi Merit, leuk dat je weer verslagen schrijft, ziet er goed uit en klinkt ook goed.
    Ik kijk uit naar de volgende hoofdstukken!!!
    Kus, Caro

• 09 April 2012 - 19:32

Mieke :

Hallo, wat leuk om weer te horen en te zien hoe het met jullie gaat, ziet er heerlijk uit. Inderdaad niet te vergelijken met de Hollandse paasdagen: hoewel ook erg genoten van eieren verstoppen/zoeken,
    groet, familie Vlotman

• 09 April 2012 - 19:40

Simone:

Hoi Hoi,

Wat leuk om te zien en te lezen dat het zo goed gaat.
    We missen Tim enorm, maar andersom zal dat wel een stuk minder zijn.
    En terecht wat ziet het er allemaal geweldig uit.

Geef je Tim een dikke kus!
    Groetjes uit Nieuwerkerk

• 09 April 2012 - 20:26

Maud:

Geniet van deze rust. heel veel liefs.

• 10 April 2012 - 06:48

Marij:

Hoi Hervé, Merit en Tim,

Inderdaad een waar paradijsje. Maar wat vooral te zien is... de rust bij jullie zelf. Tim natuurlijk helemaal happy met zijn papa alle dagen om hem heen. En jij groeit goed, mooi om te zien. Geniet van jullie leven, maar dat hoef ik, zo te zien, niet te zeggen.
    Liefs, John en Marij den Teuling.

• 10 April 2012 - 10:48

Jeroen En Colette:

Wat leuk om van jullie te horen!! het ziet er erg lekker uit!! ben blij te horen dat het er goed bevald en dat jullie er allemaal je plekje gevonden hebben.

we wachten met smart op de volgende foto's en verhalen erg leuk om te lezen! ziet er echt super uit!!!

wij probeweren zo veel mogelijk foto's op facebook te zetten van ons huisie zodat jullie ook wat kunnen zien. pasen was voor ons niet meer als de andere weekende en dat was dus gewoon klussen ;-) dus helaas geen eireren geschildert ;-( haha

Groetjes Liefs ons

• 10 April 2012 - 10:49

Colette:

oja het is heel grappig want op waar ben jij .nu staat links telkens een foto van Tim in de sneeuw haha lekker in contrast met waar jullie zijn haha

• 10 April 2012 - 12:22

Anne En Yvo:

Wij waren 1e Paasdag in Huissen en lazen toen al jullie reisverslag van de heenreis en aankomst. Vandaag dus ook de foto's bekeken en jullie bezigheden tijdens Pasen. Tim is al een hele knaap en heeft het zo te zien ook prima naar zijn zin. We wensen jullie een gelukkige en fijne tijd en Merit succes en een goede zwangerschap.

Hartelijke groeten & liefs,
    Anne en Yvo

• 10 April 2012 - 17:20

Brigitte:

Hoihoi,wat een leuke foto's leuk om te lezen dat het zo goed gaat en wat kan jij goed eieren verven zeg Tim!! Je vriendjes missen je ook wel hoor bij de zeesterren en wij ook....Geniet maar lekker daar met papa en mama lekker dichtbij dikke kus van Brigitte XX

• 11 April 2012 - 19:13

Twan:

Wat een contrast... Wij hadden een witte Pasen. Met sneeuw dus!