Hoezo cultuurshock en andere verrassingen..... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Herve & Merit Teuling - WaarBenJij.nu Hoezo cultuurshock en andere verrassingen..... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Herve & Merit Teuling - WaarBenJij.nu

Hoezo cultuurshock en andere verrassingen.....

Door: Merit

Blijf op de hoogte en volg Herve & Merit

11 Oktober 2010 | Ghana, Tamale

Lieve allemaal,
Het begon allemaal weer helemaal geweldig; Naar Schiphol gebracht door opa Piet en Mieke. Ruim op tijd op de luchthaven (en achteraf maar goed ook), bagage afgegeven en nog een ' afscheids' kopje koffie gedronken.
Vervolgens door de douane en tja.... 'Mevrouw wilt u, met het kind, even met mij meelopen naar de aparte ruimte hierachter'. ?????????
'Mevrouw kunt u bewijzen dat u dit kind niet ontvoert' ?????
Ik heel verbaasd en super blond toch even gevraagd waar die vraag vandaan komt en ja hoor, leve de bureaucratie.. 'De namen in uw paspoort en in die van het kind komen niet overeen'.
Ik heb de heren van de paspoortcontrole maar niet verteld dat het onmogelijk is om een paspoort op naam van je man te krijgen en gevraagd wat ze wilde zien. Ze wilde een kopie trouwakte en kopie geboorteakte zien, anders mochten we niet verder. Normaal gesproken heb ik die altijd bij me, maar alle keren tussen abu dhabi en amsterdam evenals op andere vluchten was hier nog nooit naar gevraagd dus jullie raden het al, ik had ze niet bij me. Gelukkig is het allemaal opgelost met een telefoontje naar Ghana. Herve een vreemde aan de lijn die zegt ' met de marechausee van Schiphol; klopt het dat uw vrouw en zoontje vandaag naar u toe vliegen?' Hij zegt JA en de meneer zegt tegen mij ' Gaat u maar gauw verder'!!
Any way eind goed al goed en om over de nauwkeurigheid van de paspoortcontrole maar te zwijgen.
Na 7 uur vliegen komen Tim en ik aan op Accra, geen problemen met de douane en ook alle bagage was er. Lopen we naar de uitgang om op zoek te gaan naar de pendelbus van het hotel en ja, je raadt het al....... sorry mam your not on the list.
Ik beetje nijdig en moe dus vraag het nog een keer ....... zegt de meneer ' oh your the lady who's husband is waiting arround the corner'. :-)........en achter een pilaar verscheen zijn lachende gezicht (vrije vertaling van kedengedeng Guusje Meeuwis). Herve is in Accra (verrassing) en vliegt de volgende ochtend met ons naar Tamale. (maar goed ook want ook over de luchtvaart binnen Ghana valt wat te zeggen). Tim helemaal gelukkig in papa's armen....op naar het Hotel.
De volgende ochtend om 9.00 uur naar de luchthaven om met een klein vliegtuigje naar Tamale te vliegen.

In Tamale had ik voor het eerst van mijn leven last van een echte cultuurshock. Op zich is het klimaat heerlijk en de omgeving mooi groen en het huis prachtig, maar de mensen gaan echt anders met elkaar en dus ook met ons om en leven in totaal andere omstandigheden. Tim en ik gaan eerst een beetje a-klimatiseren in een enigsinds westerse omgeving, te weten thuis. In een volgend verslag , nadat we wat beter hebben rondgekeken, zal ik proberen uit te leggen wat ik bedoel. Voor alsnog vind ik het zelfs een beetje griezelig om alleen met Tim naar het centrum te gaan, want de mensen hier willen je allemaal wat verkopen of geld van je hebben of gewoon even met je praten (en Tim oppakken/aanraken waar hij totaal niet van gediend is).

To be continued.......

xxx Merit

  • 11 Oktober 2010 - 10:23

    Els:

    Fijn dat jullie ondanks alle bureaucratische strubbelingen goed aangekomen zijn. Ik ben erg benieuwd wat nou die culktuurshock teweeg brengt en of je eraan gaat wennen. Veel plezier met elkaar!

  • 11 Oktober 2010 - 12:19

    Grada:

    Wat een prima verrassing van Herve!

    Neem je tijd en die voor Tim(!) om te acclimatiseren...
    Grada

  • 11 Oktober 2010 - 16:17

    Maud:

    Wat een verhaal! Ik hoor binnenkort of bel jullie. Veel plezier morgen op de verjaardag van Hervé.
    liefs, Maud

  • 12 Oktober 2010 - 06:53

    Marij:

    Het is toch niet te geleuven. En dat is dus Nederland. Hoe welvarend bureaucratisch wil je het hebben?
    Geniet van elkaar.
    Hervé, proficiat!!

    liefs, Marij

  • 12 Oktober 2010 - 15:14

    Ysolde:

    hey,

    wat weer een actie zeg!
    dat heb jij weer ;)
    maar wel supper lief dat herve je daar heeft opgepikt!
    geniet er van,

    en ik hoop dat je het er snel een beetje eigen kunt maken.

    dikke kus en de groetjes

  • 12 Oktober 2010 - 17:18

    Vivienne:

    Hoi Herve van harte!!!!
    Leuk dat je er was na die lange vlucht!
    Genirt lekker van elkaar en ik ben benieuwd hoe het verder af loopt tijdens julllie vakantie dikke kus aan iedereen.
    liefst vivienne

  • 12 Oktober 2010 - 19:17

    Jeroen En Colette:

    Wat een verhaal!!! Echt helemaal super!!!! Fijn om te horen dat het hele gezin weer kompleet is. (top broertje goede verassing!!) Geniet van elkaar. Ik probeer zo nog even te skypen maar mocht het niet lukken, Hele fijne verjaardag!!!!

    Groetjes kus Ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herve & Merit

het Expat-leven is verukkeluk.......

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 70256

Voorgaande reizen:

06 September 2009 - 11 Oktober 2010

Home back home.....

28 Juni 2008 - 07 September 2009

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

De reeds veranderde dingen en wat nog komen gaat

09 Oktober 2010 - 30 November -0001

Ghana here we come

21 Maart 2012 - 30 November -0001

Tanzania here we come.....

Landen bezocht: