De gezondheidszorg in de UAE. - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Herve & Merit Teuling - WaarBenJij.nu De gezondheidszorg in de UAE. - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Herve & Merit Teuling - WaarBenJij.nu

De gezondheidszorg in de UAE.

Door: Merit

Blijf op de hoogte en volg Herve & Merit

19 Augustus 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hier in Abu Dhabi lijkt op het eerste gezicht de gezondheidszorg erg goed te zijn geregeld.

Overal in de stad zijn ziekenhuizen, prive-klinieken en particuliere artsen en paramedici.

Voor de 'eigen' inwoners is het ook nog gratis en voor de overige bewoners vasllen de prijzen reuze mee (verzekeringen in NL zijn vast blij met een overnachting in een ziekenhuis, inclusief verpleging etc voor rond de 100 euro per nacht).

Toch is er 1 vreemd ding an de hand hier qua de gezondheidszorg.

Vorige week probeerde ik in HET ziekenhuis van Abu Dhabi een afspraak te maken voor de gynaecoloog. Ik had al uit de tam-tam gehoord dat je kopien van je paspoort, je visum en verzekeringspapieren bij je moest hebben, evenals een kopie van je trouwakte; je wordt nl niet geholpen als je ongetrouwd zwanger bent.

Loop ik vrolijk naar de balie met mijn kopien, zeggen ze 'kom in oktober maar terug??'

Enigsinds verbouwereerd ging ik weer naar huis. Heb wat navraag gedaan bij nederlandse vrouwen die hier al wat langer zitten en wat blijkt? Je kan zonder toestemming of aanwezigheid van je man geen afspraak maken! Op het gebied van medische zorg kunnen vrouwen hier niet zelfstandig een afspraak maken, niet geopereerd worden of what ever is neccessary.

HET MOET NIET GEKKER WORDEN!

Zelfs als europese vrouw moet je onder begeleiding van je man een afspraak gaan maken.

Wij met zijn tweeen gisterochtend vroeg naar het ziekenhuis. Lopen naar binnen in de eerste wachtruimte; staan en hangen er overal borden met 'verboden toegang voor mannen'.

Na 10 minuten wachten krijg ik een nummertje, dankzij Herve's aanwezigheid, en moet ff wachten. Herve wordt vriendelijk verzocht plaats te nemen in de wachtkamer alleen voor mannen. (hij is maar weggegaan naar zijn werk).

Na een kwartiertje wachten werd ik geholpen, is er een file aangemaakt; ze wilden inderdaad alle kopien hebben en ook nog Herve's verzekeringspasje. Dat had ik natuurlijk niet bij me, want ik heb er zelf ook een.

Aanstaande maandag heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige. To be continued!

Het blijft toch een vreemde wereld vol met tegenstellingen hier!

Liefs Merit & Herve

  • 19 Augustus 2008 - 09:44

    Maud:

    tja, er valt nog veel te emanciperen, voor mannen zowel als vrouwen...
    veel liefs en succes hiermee!

  • 19 Augustus 2008 - 09:55

    Piet:

    spelling: 'verbouwereerd', met vriendelijke grouten, P.

  • 19 Augustus 2008 - 11:55

    Hester:

    Mag ik hieruit afleiden dat je zwanger bent? H.

  • 19 Augustus 2008 - 12:48

    Twan:

    Betekent dat, dat ik je moet feliciteren?

    Tja... de Emiraten willen graag een modern land zijn, maar er zijn nog wat religieuze overblijfselen die bepaald niet rudimentair zijn.

    Overigens: in Nederland heb je dat ook. Niet zo erg met de verloskunde, maar wel met bv. de voor buitenlandse begrippen riante positie van het bijzonder onderwijs, en dan i.h.b. dat op "gristelijke" grondslag.

  • 21 Augustus 2008 - 07:35

    Marij:

    Lieve Merit,
    Zijn jullie zwanger?? Zo ja, proficiat en dan moet je maar zo denken, emancipatie of niet, dit deden jullie ook samen.
    liefs, Marij

  • 25 Augustus 2008 - 18:34

    Aniuschka:

    Hoi Merit,

    Wa's daa.. krijgen jullie gezinsuitbreiding??!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herve & Merit

het Expat-leven is verukkeluk.......

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1800
Totaal aantal bezoekers 69993

Voorgaande reizen:

06 September 2009 - 11 Oktober 2010

Home back home.....

28 Juni 2008 - 07 September 2009

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

De reeds veranderde dingen en wat nog komen gaat

09 Oktober 2010 - 30 November -0001

Ghana here we come

21 Maart 2012 - 30 November -0001

Tanzania here we come.....

Landen bezocht: